Diverse oppdateringer · Lister · Personen bak bloggen

13 ting i 2013

Jeg lot meg inspirere av Nina, fra Nina Reed. Og laget min egen liste over ting jeg vil opp nå i løpet av året, som nettop er begynnt 🙂
Tiden er inne for en ny sjanse til å gjøre alt det du har drømt om og gjøre..
Så her er noen av mine drømmer 😀 Som jeg håper alle blir til virkelighet.
Rekkefølgen er helt tilfeldig. 🙂 Klarer ikke velge hva som er størrst xD

SelmapåHytta

1. På vandre/Camping tur
Har ikke vært på campingtur siden jeg var liten. Savner det.. Har altid ønsket at jeg var sånn skikkelig natur freak 😛 hehe Så til sommer vil jeg leke naturfreak.. Har snakket med en kompis som har sakt ja til å bli med.. Så skal vi vandre til hytta vår, hvor vi deretter skal slappe av.. Vandre turen blir på ca. 25 km. Så vi deler det opp og tar det stille og rolig.. For ingen av oss er i god form.. Og hundene kommer til å elske det.. Springe rundt som gale..Med oss tar vi ryggsekk, sovepose og telt.. Det blir utrolig kult.. Håper virkelig vi får det til.. Gå turen bruker vi kanskje 2-3 dager på,etterfulgt av 2 dager på hytta med avslapping.. Hytta vår er en gammel hytte uten strøm, vann osv.. inne i skogen..
Kjempe kos 😀

2. New York, BEA
Dette er biten som er i hode mitt hele tiden for tida 😀
Alt er i boks.. Eller egentlig ikke, men liker å tenke det.. Egentlig er ingen ting i boks.
Men så snart sjefen min kommer hjem fra ferie, håper jeg hun sier OK. Line du kan få fri.. Også vupti skal jeg inn på nett å booke turen.. 😀 Det blir så kult om jeg får det til. 1 uke i USA.. Hvem ville trodd jeg skulle til USA.. Åhh.. jeg håper..
Også BEA. (Book Expo America) Perfekte anledning 😀 Åhh… håpe håpe.. Spare spare.

3. Afrika igjen
Ohh.. Yeah.. Denne er helt sikker.. Og det blir så ekstremt kult.. Awesome.. Jeg skal tilbake.. Først trudde jeg aldri jeg skulle få oppleve Afrika i hele mitt liv.. Å nå.. 2 ganger på 2 år.. Helt sykt kutl 😀
Denne gangen skal jeg til Knysna Elephant Park, i Knysna, Sør Afrika. Hvor jeg først skal være med på et 2 ukers kurs, Introduction to Elephants.
Det blir så utrolig spennende, håper bare det blir til noe, at det er nok påmeldte.Men uansett skal jeg ditt, da jeg skal være der som volunteer etterpå 🙂 Gleder meg sånn til å jobbe nær elefanter, som har vært den største drømmen min 🙂 Ever..

4. Studere igjen
Det er nå det skjer.. Før det er forseint å jeg aldri kommer videre.. hehe Etter sommerferien har jeg planer om å begynne å studere igjen.. Savner å gå på skole.
Egentlig har planen min altid være å studere Biologi – Zoologi.. Men da må man til storbyen å det orker jeg ikke + jeg mangler et fag for å komme inn 😦
Så fant noe som høres like spennende ut 🙂 Så gleder meg til å se om jeg liker det..
Snart blir det utfylling av søknader å alt det der.. Men stresse fører nok til noe bra..
Har jobbet i 2 år nå fulltid, likt det veldig godt. Men blir bra med forandring.
Så Høgskolen i Bø, håper jeg å komme inn på Økologi og naturressurcer 🙂

tegning

5. Tegne en tegning jeg blir fornøyd med
Før tegnet jeg inni mellom og jeg savner det.. Greia er bare den at siden en tegning jeg tegnet i 2008, har jeg aldri blitt fornøyd med det jeg har tegnet.. Og derfor droppet hele greia 😦 Hvilket jeg ofte tenker på why.. Men siden 2008, hvor jeg tegnet «Prinsesse» tegninga mi, har jeg kun klart og designe tatoveringen min..
Så planen er å bli glad i å tegne igjen, så jeg kan komme i gang med å designe min neste tatovering 😛 Må bare bli 100% enig med meg sjølv hva det skal være først.

tatoveringen min

6. Lage et scrapbook bilde fra første Afrika turen
Jeg eier så utrolig mye scrapbook ting, men har bare laget scrapbook 1 gang i hele mitt liv :O Helt sykt.. For jeg har hamstra som en gal for å få masse kule ting til å scrapbooke.
Da jeg var i Afrika samla jeg sammen alt mulig kult. Brosyrer, bilder og postkort.. Så gleder meg til å se om jeg kan være kreativ nok til å lage en form for memory scrapbook bilde 🙂 som godt minne fra turen.

7. Perle et bilde
Vet ikke om noen av dere kjenner konseptet.. Panduro selger sett hvor man kan printe ut bilde fra pc. Så kommer det ut som beskrivelse til hvordan å perle det.. Ønsket meg det sett i en evighet.. Hadde en ide om å lage uro til nevøen min da han ble døpt. Av diverse dyr.. Men om jeg begynner nå så har jeg kanskje noe ferdig til en gang i fremtiden, når jeg selv får barn xD I mitt tempo.. hehe Blir aldri ferdig med ting.. Men vil så gjerne endre på det.. Etter å ønska meg settet siden det kom i butikkene, fikk jeg det til Jul 2011. Så i år er det på tide å ta det i bruk 🙂

8. Adoptere en Elefant
I fjor fant jeg denne siden hvor man kan støtte opp å hjelpe små foreldre løse elfanter.. Og vil så gjerne hjelpe det jeg kan.. Men fikk aldri gjort det. Så jeg håper at jeg i år får tatt meg sammen. Vil gjerne adoptere 1 el. 2 elefanter der inne 🙂 Hjelpe litt 🙂
Utrolig flott det de gjør for de små foreldreløse. Så en serie fra stedet, som heter Elephant Diaries.. Veldig spennende 🙂

9. Lære å skyte med pil og bue
haha Ja.. Dette punkte kom litt spontant.. Men satt å kikket på killer kjolen jeg bare absolutt må eie.. Og der sto modellen med pil og bue..
Så bad ass.. Også kom jeg i tanke om da jeg var liten drømte jeg om å skyte med pil og bue.. Så hvorfor ikke.. Om jeg får skaffet meg en.. Vil jeg se om jeg klarer å lære meg sjølv å skyte.. Øvelse gjør vel mester 😛 haha

10. Rydde/Sortere kasser
Rot.. Jepp.. Det har jeg mye av… Er utrolig dårlig til å kaste ting.. Så hver gang jeg har flytta har jeg pakket ned det jeg ikke har bruk for el. vokst fra. Putta det i pappkasse og opbevart det hos pappa ein plass. Etter vi flyttet sist tok jeg med noen kasser.. Hele badstua vår er oppbevarings rom.. Som jeg må sortere i.. Deretter må jeg ta alle kassene hos pappa 😛 Nå skal det sorteres: doneres, gis bort, kastes osv.. Og selvfølgelig noe beholdes 😛 hehe Eier jo ikke bare crap… 😉

11. Bake cupcakes el. makroner
hihi Jeg er slettes ikke noe kjøkken person.. Halleluja for å bo med en kokk 🙂 Helt fantastisk.. Men noe mange ikke vet er at jeg har altid drømt om å være den «perfekte husmoren». Ho som har maten klar nå du kommer hjem fra jobb. Og serverer hjemmelagde kaker når det kommer besøk 😛
Så for å nå mitt, muligvis umulig mål.. Så må jeg begynne et sted og ta et skridt av gangen.. Dvs.. i løpet av 2013 skal jeg prøve med på å bake cupcakes el. makroner.. Eller kanskje begge deler 😛 Siden jeg fikk masse greier til jul, for å kunne lage det 🙂
Smaking blir på eget ansvar xD

12. Bli ferdig med broderiet mitt
Da søsteren min var gravid, begynnte jeg på min stolteste oppgave ever.. Jeg ville brodere et bilde til min fremtidig nevø.. Som han skulle få som dåpsgave.. en ting jeg trodde jeg skulle gjøre til tradisjon, når barn ble født inn i familien.. Siden meg og mine søsken fikk broderi bilde, som tanten vår laget..
Men Line er en drømmer.. Nå er guttungen 2 år og jeg er rundt halvveis med bilde :/ Muligvis på tide og bli ferdig med det.. Er nok ikke han som får det denne gang.. Men altid fint å i det minste ferdiggjøre det 🙂 Så det var planen.. For syns det er så koslig å brodere.

13. Male et bilde
Faktisk aldri malt noe spesielt.. Men hvorfor ikke.. Sånn som scrapbooking.. Og egentlig alt innenfor kreative ting.. Så har jeg alt som trengs 🙂 Så da er det egentlig bare og gripe kosten xD Må bare bli inspirert først..

13. Ta lappen
Jeg valgte å lage et nytt felt nummer 13.. Da jeg tviler på at jeg får malt noe bilde xD hehe Me alt det andre kreative som står på lista å.. Men tilgjengjeld så har jeg utrolig lyst til å få bil lappen.. Har liksom aldri trengt den før, siden jeg bodde i byen.. Men nå bor jeg på bygda.. Å planen er å bli på bygda, så da trenger jeg førerkort.. Så hvorfor ikke satse på at jeg får begynte på det i 2013 🙂

——

Jeg har sykt mye annet jeg også vil i løpet av året.. Men må være realistisk.. Og det kommer jo et nytt år, vel, neste år 😉 hehe

Har du noen store drømmer for året du er på vei inn i??

signature

4 kommentarer om “13 ting i 2013

1. Fin liste:) Ja man er nesten avhengig av lappen da man bor på bygda. Jeg var litt treg med å ta den men i april i år, har jeg hatt førerkort ett år:)

Liker

2. Vi har mange like mål ser jeg; reise, studere, brodere mer, male/tegne mer, campingturer, og fortsette å lese masse! Du er så heldig som får jobbe med elefanter! 😀

3. Hoho, det var en imponerende liste! Masse lykke til, ambisjoner liker vi! Jeg har vel egentlig bare planlagt å dra på konserter når muligheten byr seg og dra på fylla oftere. Haha, her har vi ambisjoner!

Jeg har et kart på veggen (plakat) og den SKAL få en ramme. Det skal jeg klare. Ler.

Masse lykke til med målene dine!

Liker

1. haha hver sin smak 😉 drikker ikke noe spesielt.. Men skjønner jo litt målet ditt om du liker det 🙂
      Det som er det viktigste 😉

Lykke til med målene dine..

Var ganske gøy og lage en sånn her liste.. Gleder meg til slutten av året og se om jeg har klart alt 😀